Knowledgebase

WEB

CREATIVE

Ik wil graag een melding doen van een storing.

We houden ons netwerk en servers 24 uur per dag, 365 dagen per jaar in de gaten. Mocht er onverhoopt toch een storing optreden, dan zijn we altijd bereikbaar. Een van onze medewerkers zal dan zo snel mogelijk proberen het probleem op te lossen.

Is een verhuisservice inbegrepen bij mijn hosting?

We begrijpen dat het overzetten van een website aardig wat zorgen en technische vakkennis kan vereisen om dit soepel te laten verlopen.

Gratis verhuisservice inbegrepen
Als je een hostingpakket bij DSR Commerce afneemt, helpen wij je om je website zonder extra kosten over te zetten naar je nieuwe hostingpakket. We hebben een deskundig team dat klaar staat om je te helpen bij het overzetten van je website, zelfs voor geavanceerde sites.

Als je een reseller hostingpakket afsluit, kun je ook gebruik maken van de gratis verhuisservice, afhankelijk van het aantal websites. Neem voor de mogelijkheden hiervan contact met ons op.

Veelgestelde vragen over onze verhuisservice
Wat wordt er met de verhuisservice overgezet? Tijdens onze verhuisservice zetten we het volgende over:

  • Websitebestanden
  • Databases
  • E-mailadressen inclusief inhoud (in de meeste gevallen)
  • Domeinnaam

Hoe verloopt een normale websiteverhuizing?
Vraag eenvoudigweg de verhuiscode van de domeinnaam die je wilt verhuizen aan bij je huidige provider. Vervolgens zullen wij je vragen om de inloggegevens van het hostingpakket bij de huidige hostingprovider. Wij maken een back-up van de website, die we vervolgens terugplaatsen op de nieuwe omgeving die je bij ons kunt aanschaffen. Wanneer de verhuizing voltooid is, sturen we je alle nodige gegevens in een opleveringsmail.

Kunnen jullie mijn e-mail meeverhuizen?
In de meeste gevallen kunnen we dit inderdaad, we helpen je hier graag mee.

Kan ik zelf mijn website verhuizen? Ja, dat is mogelijk. Maar let op, als je alleen je domeinnaam verhuist, gaat de inhoud van je website (en e-mail) niet automatisch mee: dit moet je zelf handmatig doen, bijvoorbeeld via FTP.

Heb ik downtime als ik mijn website verhuis?
We streven ernaar om de website te verhuizen zonder dat er downtime optreedt. Er kan echter wel downtime ontstaan bij een websiteverhuizing. Als dit essentieel is, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe maak ik gebruik van deze verhuisservice?
Zorg ervoor dat je de verhuiscode van je domeinnaam hebt. Deze hebben we nodig om de website over te zetten. Bestel vervolgens hosting via ons. Neem contact met ons op om de verhuizing in te plannen.

Het verbeteren van je SEO om een hogere ranking op Google te bereiken.

Ben je net begonnen met een nieuwe site of wil je hoger presteren op Google met je huidige site? Dan kun je werken aan je SEO, of Search Engine Optimization. SEO onderscheidt zich van SEA, dat staat voor Search Engine Advertising.

In dit artikel concentreren we ons op SEO, dat niet alleen van toepassing is op Google maar ook op andere zoekmachines. Hoewel DSR Commerce ook SEO-services aanbiedt, geven we graag tips om je site beter vindbaar te maken.

Belangrijkste onderdelen van goede SEO
Eerst zullen we de belangrijkste onderdelen van goede SEO opsommen, daarna leggen we elk onderdeel één voor één uit:

Belangrijkste onderdelen van goede SEO Eerst zullen we de belangrijkste onderdelen van goede SEO opsommen, daarna leggen we elk onderdeel één voor één uit:

  • Het hebben van een sitemap
  • Het afdwingen van het gebruik van SSL
  • De content van HTTP/HTTPS en WWW/zonder WWW gelijk houden
  • Het minimaliseren van gebroken links en het juiste gebruik van redirects
  • Zoekwoorden
  • Gebruiksvriendelijke URL’s
  • Gebruik maken van caching (Litespeed of Redis)
  • Het gebruik van title, meta tags en alt-tags in HTML

Het hebben van een sitemap
Een sitemap kan een pagina of een document zijn dat links bevat naar alle pagina’s van een website. Je kunt het zien als de inhoudsopgave van je website. Door een sitemap te hebben, kunnen zowel bezoekers als zoekmachines je site beter lezen en begrijpen.

Het afdwingen van SSL kan als volgt:

Stap 1:
Log in op DirectAdmin

Stap 2:
Navigeer naar “Account Beheer” en vervolgens naar “SSL-Certificaten”

Stap 3:
Zorg ervoor dat “Forceer SSL met HTTPS-omleiding” is ingeschakeld

Gelijkhouden van HTTP/HTTPS en WWW/zonder WWW content
Het gelijktrekken van de content valt grotendeels samen met het forceren van SSL. Zodra je de SSL forceert, zal enkel de HTTPS-verbinding worden gebruikt en zal de content automatisch gelijk zijn.

Minimaliseren van kapotte links en het correct gebruiken van redirects
Niets is zo frustrerend als kapotte links op je website, en Google begrijpt deze frustratie. Derhalve worden kapotte links op je website streng beoordeeld. Je kunt dit voorkomen door alle links op je website te controleren op hun functionaliteit.

Zorg er ook voor dat je niet te veel redirects in je website hebt. Een redirect is een omleiding naar een andere pagina. Er zijn twee manieren om je bezoekers door te verwijzen:

  • Tijdelijke (niet-permanente) redirect (302)
  • Permanente redirect (301)

Tijdelijke (niet-permanente) redirect
De 302-redirect werkt als volgt: stel je werkt tijdelijk aan een pagina om deze te updaten, dan kun je een 302-redirect instellen. Hiermee leid je tijdelijk het verkeer om naar een andere pagina. De browser herkent dit als een tijdelijke situatie, dus wordt dit kort of zelfs niet opgeslagen door de browser.

Permanente redirect
Met een permanente 301-redirect kun je bezoekers van je site permanent omleiden naar een andere pagina. Dit kun je bijvoorbeeld instellen nadat je een pagina hebt gewijzigd of een andere naam hebt gegeven. Veel bezoekers zijn mogelijk niet op de hoogte van de wijziging en moeten daarom permanent worden doorgestuurd naar de juiste pagina.

De regel is om zorgvuldig om te gaan met redirects; hoe minder, hoe beter.

Zoekwoorden
Met zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat bezoekers jouw site kunnen vinden. Deze zoekwoorden komen terug in de content van de website en bijvoorbeeld in een url. Zorg voor veel variatie in de teksten op de website met daarin alle belangrijke zoekwoorden die bezoekers mogelijk zouden kunnen gebruiken. De structuur van je website speelt ook een belangrijke rol, dus belangrijk dat we dat later in dit artikel apart bespreken.

Gebruiksvriendelijke URL’s
Een gebruiksvriendelijke URL – bijvoorbeeld https://dsrcommerce.nl/kb – kan in één oogopslag laten zien waar een bezoeker zich bevindt op jouw site en waar de pagina over gaat. Zo’n URL ziet er ook beter uit wanneer een bezoeker de link deelt met iemand anders, zonder dat de ontvanger de site heeft bezocht, weten ze dat het over domeinnamen gaat.

Gebruik maken van caching
Caching kan de reactietijd van je website verlagen, en hoe lager de reactietijd, hoe sneller de bezoeker de site ervaart. Caching zorgt ervoor dat delen van je website worden opgeslagen, zodat bezoekers deze delen snel kunnen inladen in plaats van via de traditionele manier, waarbij je eigen computer het hele proces doorloopt. Bij mijn.host gebruiken we de nieuwste Litespeed-servers en door deze te combineren met de Litespeed caching-plug-in, haal je het maximale uit je hostingpakket.

Is DSR Commerce telefonisch bereikbaar?

Bij DSR Commerce hebben we ervoor gekozen om telefonische ondersteuning alleen te bieden in geval van calamiteiten.

Je kunt ons bereiken via de volgende kanalen voor alle overige zaken:

 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op

DSR Commerce | AI Web development Marketing

Bel ons op

+31 6 389 58 218

DSR Commerce | AI Web development Marketing

E-mail ons op

info@dsrcommerce.nl

Hoe pas ik de DNS-instellingen van mijn domeinnaam aan?

Je kunt de DNS-instellingen van je domeinnaam aanpassen via ons controlepaneel.

Zodra je bent ingelogd, krijg je meteen een overzicht van de domeinnamen die onder je account vallen. Klik op de domeinnaam waarvan je de DNS-instellingen wilt wijzigen. Bovenin het scherm zie je de knop “DNS-instellingen”. Klik op deze knop om de DNS-instellingen direct te veranderen.

Je kunt DNS-records toevoegen of wijzigen op deze pagina.

De volgende velden moeten worden ingevuld:

Naam
Vul hier in waar de records betrekking op hebben. Laat dit veld leeg als het om de hoofddomeinnaam gaat, of geef anders het subdomein op. Je kunt hier ook een * gebruiken als het van toepassing is op alle subdomeinen.

Prioriteit
De prioriteit van een record maakt het mogelijk om meerdere records in te stellen met verschillende prioriteiten. Bijvoorbeeld, als er meerdere MX-records zijn ingesteld, kun je verschillende prioriteiten opgeven. Het record met de hoogste prioriteit wordt dan als eerste aangeroepen.

Type
Het type record geeft de functie van het record aan. Je kunt kiezen uit de volgende typen:

A: Met dit record kun je een IP-adres opgeven waarnaar je het record wilt laten verwijzen.
AAAA: Dit is hetzelfde als een A-record, maar dan voor IPv6. Hiermee kun je een IPv6-adres opgeven waarnaar het record moet verwijzen.
CNAME: Hiermee kun je een ander domein opgeven waarnaar het record moet verwijzen.
SPF: Dit record gebruik je om verschillende IP-adressen op te geven voor een SPF-record. Als je een SPF-record voor je domeinnaam wilt toevoegen, gebruik je overigens een TXT-record.
SRV: Een SRV-record wordt gebruikt om de locatie van servers of bepaalde diensten te definiëren. Het wordt vooral gebruikt voor diensten van Office 365, zoals Teamspeak of een Minecraft-server.
TXT: Een TXT-record is veelzijdig en kan voor meerdere functies worden gebruikt. Er kunnen dan ook meerdere TXT-records aanwezig zijn. Een TXT-record kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor domeinverificatie, of om SPF- of DKIM-records in te stellen.

Let op: Wijzig de DNS-instellingen alleen als je zeker weet wat je doet. Onjuiste instellingen kunnen ervoor zorgen dat je domeinnaam niet correct functioneert!

Wat is DNSSEC en wat doet het?

DNSSEC staat voor Domain Name System Security Extensions en is een beveiligingslaag voor je domeinnaam. DNSSEC voegt een soort digitale handtekening toe aan de DNS-gegevens van je domein. Deze extra informatie zorgt ervoor dat bezoekers die van plan zijn naar jouw website te gaan, ook daadwerkelijk op de juiste plek terechtkomen.

Waarom wordt DNSSEC gebruikt?
Als er veel verkeer op je website is, vooral financieel verkeer, is het belangrijk om je website goed te beveiligen. Tegenwoordig is een SSL-certificaat de norm, en websites zonder SSL-certificering kom je zelden tegen. Hoewel een SSL-certificaat je website behoorlijk veilig maakt, blijft het blootgesteld aan diverse bedreigingen. DNS-spoofing is zo’n voorbeeld, waarbij je bezoekers worden omgeleid naar een kwaadaardige server zonder dat ze het doorhebben. Als een bezoeker daar zijn of haar gegevens invoert, kunnen er problemen ontstaan. DNSSEC vormt een extra beveiliging die onder andere DNS-spoofing tegen gaat.

DNSSEC inschakelen
DSR Commerce zorgt ervoor dat al je domeinen standaard zijn beveiligd met DNSSEC. Je kunt dit zelf eenvoudig controleren/ beheren. Dit doe je als volgt:

Als je in het DSR Commerce controlepaneel zit, ga je naar je gewenste domein. Eenmaal daar zie je onder domeininstellingen ‘DNSSEC actief’. Deze staat waarschijnlijk al geactiveerd. Als je het domein verwijst naar externe nameservers, kan het zijn dat DNSSEC is uitgeschakeld. Dit komt omdat DSR Commerce geen controle heeft over die andere nameservers.

Google MX records instellen op je domein

Voor verschillende Google Business-toepassingen is het nodig om de MX-records van je domein aan te passen. Dit lijkt wellicht een uitdagende technische taak, maar in werkelijkheid is het vrij eenvoudig.

Hieronder leggen we in enkele stappen uit hoe je de MX-records van je domein kunt wijzigen zodat je website gekoppeld is aan Google.

Openen van DNS-recordinstellingen
In het controlepaneel van mijn.host selecteer je het domein waarvoor je het MX-record wilt toevoegen (klik rechts op het kladblokicoontje) en klik je op DNS-instellingen. Dit zijn de standaard DNS-records van je domein.

Het toevoegen van Google MX-records
Scroll naar beneden en klik op ‘Acties’. Kies daarna voor ‘Activeer Google Workspace voor domein’ en volg de instructies in de pop-upvensters. Hiermee worden de juiste MX-records toegevoegd aan je domein. Controleer de nieuwe records en sla vervolgens je wijzigingen op.

Kom je er niet uit, of heb je vragen over DNS records of andere onderwerp? twijfel niet en schakel ons support team in!

WHOIS gegevens van mijn domeinnaam bekijken

Elke geregistreerde domeinnaam heeft WHOIS-gegevens die kunnen worden opgevraagd. In de WHOIS-database kun je de registratieplaats van een domeinnaam, de nameservers en meestal ook de eigenaar van de domeinnaam vinden.

Het bekijken van de WHOIS-gegevens van mijn domeinnaam
Als je domeinnaam is geregistreerd bij mijn.host, kun je eenvoudig de WHOIS-gegevens van je eigen domeinen bekijken via ons controlepaneel. Je kunt dit doen door in te loggen en op de domeinnaam te klikken. Je ziet dan een submenu waar “WHOIS” vermeld staat. Klik hierop om de WHOIS-gegevens direct te bekijken.

Het wijzigen van contactgegevens in de WHOIS
Wil je de contactgegevens in de WHOIS van je domeinnaam wijzigen? Dit kun je doen door de contactgegevens voor je domeinnaam te wijzigen in het controlepaneel. Als je op een domeinnaam klikt, zie je in het overzicht de contactgegevens. Hier heb je de optie om deze te wijzigen. Als je dit wijzigt, is dit meestal onmiddellijk zichtbaar in de WHOIS-database.

Wat is een SPF-record?

SPF, ofwel Sender Policy Framework, wordt ingezet om e-mail spoofing of misbruik te voorkomen.

Een SPF-record geeft weer welke servers gemachtigd zijn om e-mail te verzenden vanaf een specifieke domeinnaam. Dit protocol zorgt voor een vermindering van spam via e-mail, doordat door deze extra laag van controle alleen legitieme e-mails de ontvanger kunnen bereiken. Een SPF-record is ingesteld in de DNS-instellingen van de domeinnaam. De mailserver die de e-mail ontvangt, kan dit SPF-record controleren. Als de server van de ontvangen e-mail voorkomt in dit record, wordt de e-mail als legitiem beschouwd.

Werking van een SPF-record
Een SPF-record wordt ingesteld via de DNS-instellingen van een domeinnaam. In dit record wordt aangegeven welke servers e-mails mogen versturen voor de domeinnaam. Ook wordt aangegeven wat er dient te gebeuren als een server geen toestemming heeft om e-mails te verzenden namens de domeinnaam.

Uitwerking van een SPF-record
Een SPF-record is altijd een TXT record (type). Een voorbeeld van een SPF-record ziet er als volgt uit:
“v=spf1 a mx a:mail.mijn.website ip4:23.45.67.89 ~all”

v=spf1
Dit geeft aan dat dit TXT record daadwerkelijk een SPF-record betreft.

a mx
Dit geeft aan dat het A-record en MX-record van de domeinnaam ook toestemming hebben om e-mail te verzenden.

a:mail.mijn.website ip4:23.45.67.89
Dit is optioneel. Dit geeft aan dat een specifieke server ook gerechtigd is om e-mail te verzenden. Dit kan op verschillende manieren geïdentificeerd worden, zoals een IP-adres (IPv4 en IPv6), een MX-record of een andere domeinnaam. Zie onder voorbeelden:

  • a:mijn.website
  • ip4:23.45.67.89
  • ip6:2a01:3f5:d17:1384::1
  • mx:mail.mijn.website

~all
Tot slot, geeft dit aan hoe een e-mail moet worden beoordeeld als deze van andere servers komt die niet voldoen aan de voorafgaande regels. Er zijn 4 mogelijkheden:

-all
In dit geval wordt de e-mail geweigerd als de server niet gemachtigd is. De verzender ontvangt een bouncebericht.

~all
In dit geval wordt de e-mail gemarkeerd als spam als de server niet gemachtigd is. De ontvanger krijgt het bericht in de spamfolder.

?all
Dit geeft aan dat er geen extra validatie wordt uitgevoerd op de servers die berichten willen versturen namens de domeinnaam. De e-mail wordt toegestaan.

+all
Alle servers hebben toestemming om e-mails te versturen. Het wordt afgeraden om deze optie te gebruiken omdat het SPF-record alles zal toelaten.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op

DSR Commerce | AI Web development Marketing

Bel ons op

+31 6 389 58 218

DSR Commerce | AI Web development Marketing

E-mail ons op

info@dsrcommerce.nl

Instructies voor het instellen van een e-mailaccount in Microsoft Outlook op een Mac

Als je gebruik maakt van de webhosting diensten van DSR Commerce en reeds een e-mailaccount hebt aangemaakt, kan je dit account eenvoudig toevoegen in Microsoft Outlook voor Mac. Deze handleiding is geschikt wanneer je Microsoft Outlook voor Mac geïnstalleerd hebt op een Apple apparaat zoals een iMac of MacBook. Hoewel de stappen voor Windows vergelijkbaar zijn, kunnen de schermen en menu’s er iets anders uitzien.

Nieuw e-mailaccount toevoegen
Open de Microsoft Outlook voor Mac applicatie. Navigeer naar het hoofdmenu, en klik op het menu-item Outlook. Klik hier op voorkeuren.

Nieuw e-mailaccount toevoegen in Microsoft Outlook voor Mac

 

Het voorkeuren scherm wordt nu geopend. Klik hier op “Accounts”, en klik vervolgens linksonder op het + icoon, en kies “Nieuw account…”

 

Invullen van e-mailadres en serverinstellingen
In het volgende scherm voer je het e-mailadres in van het account dat je hebt aangemaakt en selecteer je “Doorgaan”.

 

Het bepalen van de serverinstellingen

Type:IMAP
E-mailadres

Vul hier je e-mailadres in

Gebruikersnaam

Vul hier je e-mailadres in

Wachtwoord

Vul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in

Server voor inkomende e-mail

mail.uw-domein.nl

Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
*Let op als je domeinnaam niet bij DSR Commerce geregistreerd staat moet je hier de server invullen waar je hostingpakket op staat.

Server voor uitgaande e-mail

mail.uw-domein.nl

Selecteer vervolgens “Account toevoegen”. Je account zal nu toegevoegd worden.

Controleer daarna of de instellingen voor de uitgaande e-mail correct ingesteld staan.

Standaard e-mail poorten voor IMAP, POP en SMTP

Heb je hulp nodig bij het instellen van je e-mail? In dit artikel leggen we alles uit over e-mailinstellingen, e-mailpoorten en zelfs hoe je SSL activeert op je e-mailserver.

Eerst de basisinstellingen van de mail:

Mail server

mail.domein.nl –> Vervang domein.nl met eigen domein

IMAP poort993
POP3 poort995
SMTP poort587 (465 als je een foutmelding krijgt)

Denk eraan dat voor deze instellingen een SSL-verbinding vereist is omdat het verkeer over beveiligde poorten gaat.

De e-mailprotocollen en poorten
Hieronder een korte uitleg over de e-mail protocollen en de bijbehorende poorten:


POP/POP3

Het POP-protocol haalt alle e-mail op van de mailserver.

  • Poort 110: Is de standaard poort zonder beveiliging.
  • Poort 995: Dit is de SSL versleutelde en dus beveiligde verbinding. Deze poort wordt aangeraden door DSR Commerce.

IMAP
IMAP is verantwoordelijk voor de synchronisatie van alle e-mail op de mailserver.

  • Poort 143: Is de standaard poort zonder beveiliging.
  • Poort 993: Dit is de SSL versleutelde en dus beveiligde verbinding. Deze poort wordt aangeraden door DSR Commerce.

SMTP
SMTP zorgt ervoor dat alle mails worden verzonden.

  • Poort 25 Is de standaard poort zonder beveiliging.
  • Poort 587: Dit is de SSL versleutelde en dus beveiligde verbinding. Deze poort wordt aangeraden door mijn.host.
  • Poort 587 Dit is de TLS versleutelde en dus ook een beveiligde verbinding.
Instellen van e-mail in Windows 10 of een nieuwere versie

 

 

 

Stap 1:Open het e-mailprogramma.

Selecteer Start en zoek vervolgens naar het zoekwoord “E-mail”. Klik daarna op “Mail” in de zoekresultaten.

zoeken mail

Stap 2: Voeg het mailaccount toe.

Klik op “Account toevoegen”. Als er een pop-up verschijnt, selecteer dan “Geavanceerde setup”. Kies vervolgens voor “Internet Email”.

toevoegen e-mail

Stap 3: Stel de mail in.

Nu is het tijd om de e-mail in te stellen. We kunnen de volgende gegevens invoeren:

 

E-mailadresVul je e-mailadres in
GebruikersnaamVul nog een keer je e-mailadres in.
WachtwoordVul het wachtwoord in die je hebt aangevraagd in . Wachtwoord vergeten? Ga in het control panel naar het webhosting pakket-> email -> accounts en wijzig het wachtwoord voor de e-mail.
AccountnaamDe naam die je wilt weergeven voor het e-mailaccount.
Berichten verzenden met deze naamNaam bedrijf of persoon die ontvangers kunnen zien.
Server voor inkomende mail

Vul hier het serveradres in voor de inkomende e-mail.

mail.uw-domein.nl:993 -> Vervang uw-domein.nl met eigen domein

AccounttypeIMAP4
Server voor uitgaande mail

Vul hier het serveradres in voor de uitgaande e-mail.

 

 

mail.uw-domein.nl:587 -> Vervang uw-domein.nl met eigen domein

Let op als je een foutmelding krijgt dan kan je poort 465 gebruiken

 

 

 

instellingen e-mail

Aan het einde staan er nog een paar extra opties:

  • Uitgaande server vereist verificatie: vink dit aan.
  • Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail: vink dit ook aan.
  • SSL vereisen voor inkomende e-mail: vink dit aan.
  • SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink dit aan.

Klik tenslotte op “Inloggen” en daarna op “Klaar”. Je mail is nu ingesteld. Gefeliciteerd!

E-mailaccount toevoegen in Microsoft Outlook voor Windows

Het toevoegen van een e-mailaccount in Microsoft Outlook voor Windows is relatief eenvoudig als je al een e-mailaccount hebt en webhosting bij DSR Commerce. Zorg ervoor dat Microsoft Outlook op je Windows-apparaat is geïnstalleerd. Hier zijn de stappen die je moet volgen:

Stap 1:Open Microsoft Outlook. Ga naar het hoofdmenu en klik op Bestand.

Stap 2: Voeg een account toe. Klik op de ‘+ Account toevoegen’ knop.

Stap 3: Voer je e-mailadres in. Er verschijnt een pop-up waarin je je e-mailadres moet invoeren. Klik op ‘Verbinding maken’.

Stap 4: Kies voor geavanceerde installatie. Je krijgt nu opties voor geavanceerde installatie. Kies ‘IMAP’ als je de e-mails wilt synchroniseren met de server.

 

Stap 5: Server instellingen invullen. Voor de server instellingen, volg je de instructies in de tabel:

 

TypeIMAP

Inkomende

e-mail

  • Server: mail.uw-domein.nl
  • Poort: 993
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Nee
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
*Let op als je domeinnaam niet bij DSR Commerce geregistreerd staat moet je hier de server invullen waar je hostingpakket op staat.

Uitgaande

e-mail

  • Server: mail.uw-domein.nl
  • Poort: 465 (of 587 indien je een foutmelding krijgt)
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Nee

 

 

Stap 6: Maak de verbinding. Klik op ‘Verbinding maken’, nu zou je e-mail account moeten worden toegevoegd aan Outlook.

 

Mocht je tegen problemen aanlopen of de e-mail werkt niet na het volgen van deze stappen, neem dan contact op met de support voor hulp bij het instellen van je e-mailaccount.
E-mailaccount instellen op Android via Gmail

Wil je een e-mailaccount dat je al hebt aangemaakt toevoegen aan je Android apparaat, dan kun je dat doen via de Gmail-app. Hier is de stap voor stap handleiding:

Stap 1: Begin met het openen van de Gmail-app op je Android. Als je al een e-mailaccount hebt ingesteld, zal je een scherm zien met hierin je account. Klik in dit geval op je profielfoto rechtsboven. Als dit niet het geval is en je direct wordt gevraagd om een e-mailaccount toe te voegen, kun je direct doorgaan naar stap drie.

 

Stap 2: In de pop-up die verschijnt met de reeds bestaande e-mailaccounts kun je klikken op de optie om een extra account toe te voegen.

Stap 3: In het volgende scherm kies je voor de laatste optie, mits je gebruik maakt van een standaard e-mailaccount en geen Microsoft 365 of Google Workspace account bijvoorbeeld.

Stap 4: Voer vervolgens het e-mailadres in dat je wil verbinden met de app op het daarop volgende scherm.

Stap 5: Kies op het volgende scherm voor de ‘IMAP’ optie indien je wil dat je e-mails syncen met de server, of ‘POP’ als je dit niet wil. In dit voorbeeld gebruiken we de ‘IMAP’ optie.

Stap 6: Vul daarna je wachtwoord in en klik op de knop aan de rechter onderkant van het scherm.

Stap 7: Vervolgens zal je de inkomende server instellingen moeten invullen. Als je deze hebt ingevuld klik je weer op de knop aan de rechter onderkant van het scherm.

 

Inkomende server instellingen
GebruikersnaamVoer hier je aangemaakte e-mailadres in
WachtwoordVoer hier het wachtwoord van je aangemaakte e-mailadres in
IMAP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam

 

Stap 8: Vervolgens zal je de inkomende server instellingen moeten invullen. Als je deze hebt ingevuld klik je weer op de knop aan de rechter onderkant van het scherm.

 

Uitgaande server instellingen
GebruikersnaamVoer hier je aangemaakte e-mailadres in
WachtwoordVoer hier het wachtwoord van je aangemaakte e-mailadres in
IMAP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam

 

Stap 9: Op het volgende scherm kies je persoonlijke voorkeuren voor de settings. De standaardsettings zijn echter prima. Als je klaar bent klik je wederom op de knop aan de rechter onderkant van het scherm.

 

Stap 10: Voer op het laatste scherm je account naam in, en hoe je wil dat anderen deze naam zien bij het ontvangen van je e-mails. Dit kan bijvoorbeeld je bedrijfsnaam zijn. Klik daarna weer op de knop aan de rechter onderkant van het scherm.

 

 

Je e-mailaccount zou nu succesvol toegevoegd moeten zijn aan de Gmail-app op je Android telefoon.

Kom je er niet uit of krijg je foutmeldingen, schroom dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag verder met het instellen van je e-mailaccount.
Hoeveel e-mails kan ik per dag versturen?

Ieder hostingpakket van DSR Commerce komt met een standaard beperking voor het aantal e-mails dat je per dag mag versturen. Dit aantal is vastgesteld op 500 e-mails per dag.

Deze limiet ondersteunt ons beleid tegen het mogelijke misbruik van onze service voor het verspreiden van spam. Mocht er ongewenst veel spam verstuurd worden vanaf een hosting server, dan kan dit als gevolg hebben dat de server op een zwarte lijst komt te staan. Dit zou dan effect hebben op alle klanten die gebruikmaken van deze server.

Wat gebeurt er als ik het maximale aantal e-mails bereikt heb?

Zodra het maximale aantal e-mails bereikt is, ben je tot de volgende dag niet meer in staat om e-mails te versturen. Je ontvangt dan een melding dat de mail niet verstuurd kan worden. Dit helpt om het ongewenst versturen van spam zo snel mogelijk op te merken en te stoppen.

Als je van plan bent om in grotere hoeveelheden e-mails te versturen, raden we je aan om gebruik te maken van gespecialiseerde diensten zoals SendGrid, Mailgun of Mailchimp. Deze diensten kunnen eenvoudig worden geïntegreerd in WordPress.

Mocht je desondanks toch een hogere limiet willen, kan dit in sommige gevallen mogelijk zijn. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de klantenservice van DSR Commerce.

Mail instellen in Thunderbird

Als je gebruikmaakt van een webhostingpakket van DSR Commerce en je hebt al een e-mailaccount aangemaakt, kun je dit account toevoegen aan Thunderbird. Hieronder vind je de stappen die je moet volgen.

Werkwijze
Start Thunderbird en kies ‘E-mail’ om een account toe te voegen. Voer dan de vereiste gegevens in, selecteer ‘IMAP’ als type account en klik tenslotte op ‘Gereed’.

 

Je moet er voor zorgen dat de inkomende en uitgaande server zijn ingesteld op mail.jouwdomein.nl. Hierbij vervang je “jouwdomein.nl” met je daadwerkelijke domeinnaam.

Thunderbird is nu ingesteld en hoef je alleen nog maar op Voltooien te klikken.

Als je problemen ondervindt of er niet uitkomt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

E-mailaccount instellen op Android

Als je een webhostingpakket hebt bij mijn.host en je hebt een e-mailaccount aangemaakt, kun je dit account toevoegen aan de standaard E-mail-app op je Android-apparaat.

Het is belangrijk dat je eerst een e-mailaccount aanmaakt voordat je deze kunt toevoegen aan je Android-apparaat.

Voor de doeleinden van dit artikel gebruiken we een Samsung Android-toestel als referentie. Houd er rekening mee dat niet elk Android-apparaat dezelfde ‘E-mail’-applicatie gebruikt, dus sommige instructies en afbeeldingen kunnen er anders uitzien op jouw apparaat. De algemene stappen moeten echter vergelijkbaar zijn zodat je je e-mailaccount kunt toevoegen.

Nieuw e-mailaccount toevoegen
Voeg een nieuw e-mailaccount toe Ga naar de ‘E-mail’ applicatie op je startscherm of in het app-menu.

Optioneel: Je kunt ook naar de “Instellingen” van je apparaat gaan, “Accounts” selecteren, dan “E-mail” selecteren en tenslotte “Account toevoegen”.

 

Open je E-mail applicatie in Android

Als je nog geen e-mailaccount hebt ingesteld, wordt je direct gevraagd om dit te doen. Als je al een ander e-mailaccount hebt ingesteld binnen de ‘E-mail’-applicatie, ga je naar “Instellingen” binnen de app, gevolgd door “Account toevoegen”.

Op het volgende scherm, selecteer je ‘Overige’ voor het type account.

 

Kies voor overige bij E-mail instellen

 

E-mailadres opgeven
Typ het e-mailadres en het wachtwoord van je nieuwe e-mailaccount en selecteer ‘Handmatig instellen’.

 

Vul je e-mailadres en wachtwoord in

 

Kies ‘IMAP-account’ als accounttype.

 

Kies voor IMAP-account bij accounttype

Serverinstellingen opgeven
Nu moet je de serverinstellingen voor je e-mailaccount opgeven.

Onder ‘Account’, vul je de volgende informatie in:

Account
E-mailadresVul hier je e-mailadres in
GebruikersnaamVul hier nogmaals je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in

Onder het kopje “Inkomende server” vul je de volgende gegevens in.

Inkomende server
IMAP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
BeveiligingstypeSSL (alle certificaten accepteren)
Prefix IMAP-padLaat dit veld leeg

Onde het kopje “Uitgaande server” vul je de volgende gegevens in:

Uitgaande server
SMTP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
BeveiligingstypeSSL (alle certificaten accepteren)
Poort465
Verificatie voor verzenden van e-mailAangevinkt (belangrijk!)
GebruikersnaamVul hier je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in

 

Serverinstellingen voor het instellen van een e-mailaccount

 

Klik op ‘Inloggen’ om je e-mailaccount toe te voegen.

Bij sommige Android-toestellen krijg je nu de optie om extra opties te kiezen voor het e-mailaccount en om de account-naam en afzendernaam op te geven.

Je kunt nu gebruikmaken van je nieuwe e-mailaccount via de ‘E-mail’ applicatie op je Android-apparaat.

E-mail account instellen in Gmail

E-mailaccount toevoegen in Gmail
Bezoek eerst https://gmail.com en meld je aan met je Google-account. Als je bent ingelogd, klik je op het instellingen-icoontje rechtsboven en selecteer je “Instellingen”.

Gmail instellingen

 

Selecteer het tabblad “Accounts en import” en vervolgens “Een e-mailaccount toevoegen”.

Een e-mailaccount toevoegen in Gmail

E-mailadres opgeven
Een pop-up verschijnt nu om het e-mailaccount toe te voegen. Voer eerst het e-mailadres in van het account dat je wilt toevoegen.

Vul je e-mailadres in

 

Kies daarna voor de optie “E-mail importeren uit mijn andere account (POP3)”.



Serverinstellingen opgeven
Je komt nu op een pagina waar je de accountgegevens van het e-mailadres moet invullen. De volgende gegevens zijn nodig:

GebruikersnaamVul hier je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in
POP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
Poort995
Overig

– Een kopie van opgehaalde berichten op de server laten
Dit kun je aanvinken indien je wenst dat de mailberichten niet automatisch verwijderd worden nadat Google je berichten heeft opgehaald. Bijvoorbeeld als je het e-mailaccount ook op je telefoon hebt geconfigureerd en daar ook wenst de berichten op te halen.


– Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken wanneer e-mailberichten worden opgehaald
Ja

Klik op “Account toevoegen”. Het account wordt nu toegevoegd aan je Gmail mailbox.

E-mail instellingen opgeven in Gmail

Uitgaande e-mail instellen
Wil je kunnen versturen vanuit Gmail met je e-mailaccount uit je hostingpakket? Vervolg dan de installatie door te kiezen voor “Ja, ik wil ook e-mail kunnen verzenden als info@je-domeinnaam.nl” en klik op “Volgende”

Uitgaande e-mail instellen in Gmail

Voer je naam in en klik daarna op “Volgende”. Deze naam wordt weergegeven in de inbox van de ontvanger van jouw mail.
Vul je naam in

Geef nu aan welke instellingen je wilt voor uitgaande mail:

Uitgaande instellingen (SMTP):

SMTP-servermail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
Poort465
GebruikersnaamVul hier je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in
Beveiligde verbinding via SSLAangevinkt

Klik op “Account toevoegen”. Een bevestigingscode wordt naar je e-mailaccount gestuurd. Kopieer deze code of klik op de link in de mail.

Je e-mailaccount is nu correct ingesteld in Gmail. Je kunt nu via Gmail e-mail ontvangen en verzenden.

E-mailaccount toevoegen op een iPhone

Als je gebruik maakt van webhosting via DSR Commerce en een e-mailaccount hebt aangemaakt, is het mogelijk om dit account op je iPhone toe te voegen. Hiermee kun je via de ingebouwde Mail-app op je iPhone mails versturen en ontvangen met het e-mailadres van je hostingpakket.

Deze handleiding is geschreven voor iOS 13, maar de stappen zijn vergelijkbaar voor nieuwere versies van iOS.

Nieuw e-mailaccount toevoegen
Open de instellingen van je iPhone. Selecteer “Wachtwoorden en accounts” in het menu.

E-mailaccount toevoegen op iPhone

 

Tik vervolgens op “Nieuwe account”.

Nieuw account toevoegen op iPhone

 

Je ziet nu verschillende e-mailproviders. Kies voor “Andere”.

Andere e-mailaccount toevoegen op iPhone

 

Tik op “Voeg mailaccount toe”.

Voeg mailaccount toe op iPhone

 

E-mailadres opgeven
Geef de volgende informatie op:

NaamVoornaam Achternaam
E-mailJouw aangemaakte e-mailadres op de webhosting
Dit is dus geen hotmail- of gmailadres.
WachtwoordHet wachtwoord van je e-mailadres
BeschrijvingDeze beschrijving zie je in het mailbox, dit kun je later nog wijzigen

 

E-mailadres opgeven bij nieuw account op de iPhone

Serverinstellingen opgeven
 Nu moet je de serverinstellingen voor je e-mailadres opgeven. Je kunt kiezen voor IMAP of POP. In deze handleiding kiezen we voor IMAP, waarbij e-mails op de server bewaard blijven.

Onder “Server inkomende post” vul je het volgende in:

Server inkomende post
Hostnaammail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
GebruikersnaamVul hier je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in

Onder “Server uitgaande post” vul je dezelfde gegevens in.

Server uitgaande post
Hostnaammail.uw-domein.nl
Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam
GebruikersnaamVul hier je e-mailadres in
WachtwoordVul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in

 

IMAP en SMTP instellen op de iPhone

Overige instellingen 
 Je e-mailaccount is nu succesvol ingesteld op de iPhone! Het kan zijn dat je voor de inkomende en uitgaande server een poortnummer moet opgeven. Als dit het geval is, kun je de volgende waardes gebruiken:

Inkomende instellingen (IMAP):

Gebruik SSLJa
Serverpoort993

Uitgaande instellingen (SMTP):

Gebruik SSLJa
Serverpoort587 (of 465 indien je een foutmelding krijgt)

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op

DSR Commerce | AI Web development Marketing

Bel ons op

+31 6 389 58 218

DSR Commerce | AI Web development Marketing

E-mail ons op

info@dsrcommerce.nl

Worden er automatisch back-ups van mijn hosting gemaakt?

Ja, voor alle hostingpakketten bij DSR Commerce worden automatisch dagelijkse back-ups gemaakt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. En als je toch een bestand of back-up wilt herstellen, is dat snel en gemakkelijk te doen. Wij maken gebruik van JetBackup, een toonaangevende back-upsoftware in de hostingbranche.

 

Backup van bestanden

Voordelen JetBackup back-up software
JetBackup maakt elke dag een back-up van je pakket, zodat je altijd de meest recente versie van je bestanden hebt.

JetBackup maakt alleen back-up van de gewijzigde bestanden, wat serverbronnen bespaart en de snelheid van de webserver (en daarmee je website) aanzienlijk verhoogt. Bij de meeste andere hostingproviders worden dagelijks volledige back-ups gemaakt, wat de server en je website kan vertragen. Bij DSR Commerce heb je hier echter geen last van.

Vergelijking Jetbackup met traditionele backuptechniek

 

Frequentie back-ups
Wij maken elke dag een back-up van je bestanden en bewaren deze gedurende enkele weken. Deze back-ups bevatten alle databases, zodat je deze altijd kunt herstellen in het geval van een calamiteit. De back-ups omvatten onder andere e-mail, webmail, website-content (bestandssysteem) en de MySQL-databases. We bewaren de back-ups tot 30 dagen.

Herstellen van een back-up
Als je per ongeluk een bestand hebt overschreven of als je database corrupt is geraakt, kun je eenvoudig een back-up herstellen via ons controlepaneel. Gelukkig verlies je niet veel gegevens, want er wordt elke dag een back-up gemaakt.

Je kunt alle bestanden van een back-up in één keer herstellen, maar het is ook mogelijk om individuele bestanden terug te zetten. Het terugzetten van slechts één database is ook geen probleem. Zo heb je altijd volledige controle over je bestanden en gegevens bij DSR Commerce.

Verbinden via SFTP in FileZilla

Wanneer je een webhostingpakket voor je domeinnaam hebt afgenomen, kun je via  SFTP de bestanden van je website uploaden. In dit artikel leggen we uit hoe je met behulp van het SFTP-programma Filezilla eenvoudig bestanden van je website uploadt.

SFTP is gebaseerd op het SSH protocol (Secure Shell). Hierbij worden alle gegevens via een versleutelde verbinding verzonden. Een ongecodeerde verbinding met SSH is daarom uitgesloten. Wij raden daarom het gebruik van SFTP aan. Alle moderne clients ondersteunen SFTP inmiddels, inclusief gangbare open source-programma’s zoals FileZilla, SmartFTP en Cyberduck.

Installeer FileZilla op je computer
Download de FileZilla client op de website van Filezilla. Loopt vervolgens de installatie door zodat FileZilla op je computer staat geïnstalleerd. 

Maak een SFTP verbinding via FileZilla
Via de Site Manager kun je een nieuwe verbinding instellen. Vul hier de volgende gegevens in:

Protocol: SFTP
Host: jouwdomein.extensie
Username: gebruikersnaam@jouwdomein.extensie
Wachtwoord: jouwwachtwoord
Port: 22

Zie onderstaand voorbeeld in FileZilla:

Kan ik OCSP stapling gebruiken op mijn hostingpakket?

Ja, om je website veilig te houden, is het essentieel om de geldigheid van je SSL-certificaat te controleren. Elke keer dat je een HTTPS-verbinding opzet, moet je browser de geldigheid van het SSL-certificaat controleren bij de certificeringsinstantie (CA).

Een methode om dit te doen is OCSP stapling
Met OCSP stapling fungeert de SSL-server (de server waar je website op wordt gehost) als tussenpersoon tussen de browser en de CA. De server waarop het certificaat is geïnstalleerd, voorziet de browser dan van het OCSP-resultaat. Dit betekent dat de browser van de bezoeker geen apart verzoek naar de CA hoeft te sturen, waardoor het sneller is. Het OCSP-resultaat is digitaal ondertekend en bevat een tijdstempel van de CA, dus het is volledig betrouwbaar en veilig.

OCSP stapling biedt verschillende voordelen 
Het leidt tot snellere laadtijden voor je website, wat je positie in Google kan verbeteren. Het kan ook leiden tot betere scores in Google Pagespeed en SSL Labs.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op

DSR Commerce | AI Web development Marketing

Bel ons op

+31 6 389 58 218

DSR Commerce | AI Web development Marketing

E-mail ons op

info@dsrcommerce.nl

How long will it take to get to the 1st page of Google?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

How long does it take to build a website?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

Will you maintain my site for me?
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.
Can I update the website myself once it’s built?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

I want to have an email signup form on my website? How can I do this?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

How many pages do I get with my website?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

What if I need help on my site down the road?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

How do you build my website?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

What platform do you build your websites on?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

I already have a website, how easy is it to change it?

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op